fredag 16 januari 2009

Italienska för nybörjare?

Nu händer det igen.
I brevlådan dimper det ner tips om vårens kursutbud från bildningsförbunden.
Samma fråga.
Vilken kurs skall det bli?
Ja vet!
*Italienska för nybörjare. Är ju på väg till Capri.
Språk är ju egentligen inte min grej. Får se.
*Data. Undrar om det finns så många kurser som jag behöver. S gick för något år sedan en datakurs för skräckslagna. Undrar om han inte blev än mer skräckslagen.
*Fortsättningskurs i växternas latin. Finns inte. Tyvärr. Var en mycket trevlig och lärorik kurs.
*Bokcirkel låter bra.
*Knyppling.Nej inte för mig, inte heller klädsömnad eller tovning.
*Akvarellmålning är verkligen givande. Har gått ett antal. Får bli i sommar under äppleträdet med grannarna som är så duktiga.
*Förarbevis. Nej, det borde jag gjort för längesedan.
Tror inte det blir någon kurs. Vill inte, nu när våren närmar sig med stormsteg!
Har prickat in föredrag på Trädgårdssällskapet och Koloniföreningen, så har jag ju "Rebeckorna".
Jag väntar till hösten, då mörkret lägrar sig.


Rosen på bilden heter Madam Hardy, en vit ros, Damascener, med en litet grönt öga.
Doftar så ljuvligt. Blommar i juni några intensiva dagar. Helt oemotståndlig.
Har vänner som reser långt för att dofta och njuta av denna skönhet. Hos oss placerad på stugans baksida intill komposten. Allt kläder en skönhet eller hur?

Lidos gick idag 10600 steg i ett underbart väder, länge sedan vinden var sydostlig.
Nästa vecka är vi framme i Frankfurt. Undrar vad våra käraste då hittar på?

Kvällens meny blir kycklingvook. Mycke grönsaker och frukt lite kött. Kocken är i full färd, jazzmusiken, The Andrews Sisters, underhåller honom.
Ännu mer pytt.
Lisa

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh vad rosorna ser underbara ut! Har du sett den där underbara filmen som heter "Italienska för nybörjare"? Om inte, ägör det!