onsdag 21 januari 2009

CYKELJAZZ

Om man lever tillsammans med en kvinna där stavgången slukar många timmar i veckan.
Hur fylla ut alla ensamma stunder? Faktiskt inte så svårt för mig. Jag älskar också att
motionera men stavgång ligger inte för mig. Däremot bestiger jag gärna en spänstig stålhäst
och susar fram på vägarna där fartvinden smeker kinderna. Det är godis för både kropp och själ.
Men Lisa stavgångsrundor visar sig bli längre och längre ju närmre Capri de kommer. Fler
ensamma timmar. Då plockar jag fram mina jazzskivor. Alltsedan jag som tonåring cyklade
tre mil till Hbg och inhandlade min första jazzplatta som var West end blues med Louis Armstrong har jazzen varit min favoritmusik. Jazzmusiken har ett sagolikt gung som vibrerar i
hela kroppen och skänker välbefinnande. Som ensam lyssnare äger jag dessutom själv volymknappen och kan då dra på hur hårt jag vill.
Så länge jag har min cykel och en trave jazzplattor kommer jag att klara av de ensamma stunderna när Lisa går sin stavgång.

Utan att ha tagit ett enda stavtag så skall jag följa med till Capri.

S

2 kommentarer:

Tänk själv/ Läsa i livet sa...

Era njutare. Jag är gld att höra över hur ni sköter om er på bästa sätt. Hälsningar fr vintern/PA

INput sa...

Jag gillar din inställning till både cykel och jazz!