fredag 14 november 2008

Lördagsgodis inte bara för barnbarn.

"--Farmor, farmor i dag är det lördag och du får köpa godis! Tack älskade lilla barnbarn, det skall jag göra. " Lördagens morgonsamtal med en underbar 6 - åring




Ja, jag sällar mig till skaran av mor o farföräldrar som bara älskar sina små så mycket.


Tänker på att de små ofta får höra att hur älskade de är. Men sa jag det så ofta till mina egna söner? En fråga jag ställer mig.




Mycket älskade var de små pojkarna. Då var jag mer en " Marta" och allt praktiskt runt om kring var så viktigt. Mat, hemvård, jobb, gamla föräldrar,forbollträningar andra fridtidsaktiviteter med körningar hit och dit.



Med ålderns rätt tror jag att jag mer och mer valt "Marias " roll. Tycker om att samtala och lyssna på de små.



För att äta godispåsen blev det 11 km med stavarna idag. D och jag kommer att gå imorgon,
vi vill vara framme i Kassel till advent.

Alla medresenärer varna oss för backarna i Kassel. Lidos tror det går jättebra.

L

Inga kommentarer: