måndag 24 november 2008

GYLLENLACK OCH VINTERSKOR

Haft vintervandringsskorna på idag. Måste vara lätta, varma ,samt gärna halkfria.



Full vinter i vår lilla vackra stad. Blåste 12 sekundmeter, nordvästlig vind idag så vi fick vandra på andra vägar.


Är säkert bra ibland. Upptäcka nya stigar.


Vår ö var alldeles vit idag, såg kall ut. Men snart cyklar vi där...



Förra veckan tänkte jag berätta om höstprakten i kolonin. Nu har kölden tagit de flesta blommorna.


Blommade gjorde lobelia, krasse, rosen New Dawn, primula,copean, och när jag gick förbi julrosen så tror jag den snart vill blomma.


Idag blommande gylenlacken, en av de första som kommer på våren, vars doft kan trollbinda.



Var i enHalländsk stad i helgen för att fira en underbar svärdotter. Det blev många härliga skratt och god gemenskap då vi som firade var "mormor I" och "farmor L".



Besökte också det " stora varuhuset", så mycket folk som handlade, blev trött bara jag såg mig kring. Kom därför hem med produkter som fanns på de minst frekventerade avdelningarna ex herrkläder, ostavdelningen, och solkrämer.



Måste finnas mycket pengar, framför mig handlades för vad jag får i månadspension.



Är det lågkonjentur?




Vi hade mycket trevligt tillsammans .Tack älskade lilla svärdotter och " mormor I".



L

1 kommentar:

Anonym sa...

Ta en annan väg... ja, ibland blir det inte som man tänkt sig -ibland blir det bättre...