söndag 2 november 2008

Katten Sisa

Detta är Sisa. I alla år har jag haft det svårt med katter.
Men en dag kom kolonigrannen B springande med en ca 8 dagar gammal kattunge.
Vad gör jag ?
Den lilla inlåsta ungen fick ett nytt hem hos oss. Uppvuxen under den första tiden under mitt vänstra bröst, matad med docknappflaska och kattbarnmat. Vi fick gå upp på nätterna för att "amma" henne, det blev veterinärbesök och oro.
Nu är hon en del av vår lilla familj. Så älskad. Vad jag lärt mig av denna lilla katt. Hon ligger bredvid mig nu här på skrivbrdet och spinner.
D är en härlig reservmammma när vi är bortresta
Nu längtar Sisa precis som vi till våren då hon kan springa ute i kolonin och bara njuta.Lidos fortsätter sin vandring, nu på väg till Kassel.
Tittar ut och ser en mulen dag, men milen väntar så nu får vi ge oss iväg.

2 kommentarer:

INput sa...

Beundrar er att ni har kommit så långt på er vandring. Hur är vädret i Kassel?
Men var i all världen ligger Lidos?

INput sa...

Hörrudu, min kära "lidos till capri", nu har det gått en hel vecka sedan vi fick läsa om katten Sisa - du har väl inte gått vilse i Europa...?