torsdag 24 september 2009

små citroner gula...


Ja så var vi då där!

På Capri .
Denna vackra och intressanta ö. Med sin 850 arter växter.
Visst var det fint att få komma hit.
Men så tillrättalagt för turister. Vi var många som skulle få samma upplevelser, under några korta timmar.
Utsikten från San Michele tyckte vi var fantastisk.
Annars har jag hört ordet Turistfälla många gånger.
Amalfikusten fick vi se från havssidan, också sevärt.
Vid strandhuggen bjöds det på härliga pastarätter och gott vin.
Fötterna fick bada i det klara grönskimrande vattnet.
För S och mig var nog höjdpunkten på resan dagen vi sakta strövade kring i Rom.
Där hade vi det verkligen fint.
Pompejibesöket regnade tyvärr bort. Vi fick dock en bild av hur det kunde sett ut där för 2000
år sedan. S kom igår hem med två tjocka böcker om Pompeji.
Nu får vi läsa om den gamla platsen.
Känner tacksamhet över att vi fått göra denna resa ändå va skönt att få komma hem.
Hem till stuga, katter och vänner.
Nu börjar vardagen igen med olika uppgifter. Idag kallar väntjänst.
Lidos har börjat en ny vandring så jag får väl försöka ändra lite i bloggen.
Slut med pasta nu får det bli sill ett tag.
Lisa


5 kommentarer:

Anonym sa...

Välkomna hem. Bra med mål i livet. Njut nu hösten och de ihärdiga vindarna här hemma!/Kram PA

Malin sa...

Härliga bilder! Så var går prommisen nu då? Kram Malin :)

Erica sa...

Vad kul att ni kom dit!

Elisabeth sa...

Tack min vän, lite sent så här... men icke mindre värdefullt och värmande i hjärtat för det! Tack är det lilla ordet, men i det ligger all den stora ödmjuka tacksamhet jag känner.
Tack snälla snälla... om du visste hur glad jag blev!!

Varm varm kram...

Elisabeth sa...

"Ströva omkring i Rom"... åh, vad det låter underbart! Å sill är inte helt fel, det heller!
Sen... min vän! Tack snälla, för så mycket som jag inte har tackat för... å mest, tack för att du finns!!!

Varm varm kram...