onsdag 15 april 2009

serverad på silverfat.


.....inte riktigt, men...

Vattnet kopplas på till våra små stugor.

Vattnet gör alla så glada.

Vattnet gör så Nisse får fullt upp med att fixa och dona bland ledningarna. Tack!

Vatten till både djur och människor.

Vatten till alla våra växter, vår övervintrande rosmarin blev jätteglad.

Vatten ett livsmedel,

Vatten ett näringsämne,

Aqua vitale, för både kropp och själ.

Vatten är essentiellt,
.....och för oss ur kranen, men hur ser det ut för våra medmänniskor på vår planet???

V A T T E N bara vanligt vatten.

Alla vi på kolonin genom Lisa.


PS
Åsa jag får inte någon kontakt med dig.
DS

6 kommentarer:

Elisabeth sa...

Å vår lilla postbox förvandlades idag till ett litet sådant silverfat... det innehöll också något livsbärande... något som gav styrkan att växa, och att orka ta sig igenom.
Tack underbaraste vän... jag vet knappt hur jag ska kunna tacka... men du vet att jag ska tänka på dig med mycket värme varje gång en av dess blommor slår ut här hos mig!

Varm varm kram...

5 Vikingar är fler än 1 Joddlare sa...

Men vad märkligt,eller kanske inte alls?Jag harfått fina kommentarer från dig utan att veta vem du är men idag kom jag på att jag kunde klicka på ditt namn och hamnade i din fina blogg och mycket som jag funderat på har du redan gjort/gör..du verkar vara en mysig medmänniska med fötterna i jorden:-)

Nyfiken som jag är så undrar jag hur du hittade mig?!
Ha en fortsatt skön kväll.

Mia

lisa sa...

Tack själv Bettan för att du ger så mycket av dig själv

Mia vet inte var jag hittade dig.. kanske hos Sabina? Läser dig och följer desmå barnens utveckling.

Kramar till er båda, vi hörs.

INput sa...

Samma känsla upplevde vi när det kommunala vattnet rann in i våra ledningar i höstas.
Visst är det fantastiskt med rent vatten - tänk om alla människor åtminstone kunde få uppleva det!

Tänk själv/ Läsa i livet sa...

Vatten ska inte drickas, det ska seglas på!
PA

ÅSA sa...

Hallå Lisa!
Skumt...jag får alla dina kommentarer :) Hoppas att ni får en riktigt skön fredagkväll och även resterande helg...