söndag 19 april 2009

En vänlig grönskas rika dräkt..

Den psalmen har jag sjungit i mitt hjärta hela dagen.
Björken har fått musöron, det gick på några dagar.
I och med det är alla rosorna klippta och fingrarna fulla med taggar.
Äppelträden hann inte bli färdig klippta trots god hjälp.
Körsbärsträden hos grannen blommar.
Och vi har satt potatis i god kompostjord. Potatisveteranen K vet att jorden skall vara 10 grader.
Klematis ur Viticellagruppen är också klippta och börjar slå skott. nu väntar vi på rik blommning.
Allt trädgårdsavfall ( 18 säckar) Är bortforslade på vår skrangliga rullebör.

Allsvenskan och superettan har satt igång, Kärestan är på match idag.

Behöver jag säga att det är härligt.
Med ett ord VÅR.

Vi får laxpytt idag
Lisa

Glömde!
Lidos har nu kommit till St Moritz, 112 mil. Snart Italien. Då har vi fest igen.

4 kommentarer:

Daniel sa...

Ja våren är här för att stanna. Äppelträd, vatten.. din blogg är melakonisk och fin!

ÅSA sa...

Visst är det härligt...allting blir så mycket lättare den här årstiden...Man är ute mer, grillar, träffar folk på ett annat sätt.... Snart är alla träden gröna, underbart :)

Daniel sa...

Men bara 60+ e ingen ålder. Min bästa vän är min mormor Adele och hon är över 80. Ung i själen räknas.

Elisabeth sa...

"Rullebör"? Det var ett roligt ord... är det skottkärra?
"Bättre att fråga och verka dum - än att inte fråga och förbli dum!"

Varm kram..