lördag 25 oktober 2008

Eken,...

Eken i kolonin är säkert 200 år,stor och ståtlig. Vår räddning alla varma sommardagar.

Nu på hösten ger den oss oräkneliga vackra löv. Kanske tar jag stegräknaren på idag, har hänt att jag gått 5 km under en trädgårdsstädning i Eden (ja så heter vår koloni).

De stegen räknas inte på D och min resa, endast vår gemensamma promenader.

Fick tips om en stavkyrka i Halland som vi borde besöka. Blir nog en lite lång omväg på väg till Capri.

Men på väg till Onsala kan vi med bilens hjälp ta oss dit.

Nu väntar löven och den svartvita katten som heter....B.

1 kommentar:

Tänk själv/ Läsa i livet sa...

Nja, man får nog leta förgäves efter stavkyrkan i Halland. Jag skrev om Stavder, mer för att travestera stavgången. Tänkte skirva om stavningsprogram, men insåg att det kunde missförstås.
Stavanger kanske har en stavkyrka -vad vet jag, det är nära Capri! tror jag.